Til toppen

FAQ for Rockwell Automation support


Rockwell Automation Support

 

På denne siden har vi samlet en del nyttig informasjon og linker knyttet til Rockwell Automation produktsupport, samt hvor du finner nedlasting av programvare osv.

Hvordan kontakter jeg Rockwell Automation support?

Du har to valg:

  1. Ring +45 43 46 60 71 (her kommer det et norsk telefonnr. om kort tid), velg 1 eller 2 i menyen. Du kan spørre om å snakke med en norsktalende tekniker hvis du ønsker det.
  2. Registrer din support sak via Rockwell Automation Knowledgebase

Hvordan fungerer Rockwell Automation Knowledgebase? 

På Knowledgebase finner du svar på svært mange kjente problemstillinger, samt en rekke tips & triks. For å få fullt utnytte av Knowledgebase og å kunne kontakte Rockwell Automation, så må du opprette din egen konto. Legg inn all relevant informasjon i din profil, samt legg inn firma og Authorization ID under «Access» fanen. Har du ikke Authorization ID (også kalt BPID) eller har andre spørsmål rundt Knowledgebase, så kontakt oss i Triple-S, så hjelper vi deg.  

Hvordan registrerer jeg en supportsak via Knowledgebase?

For å registrere en supportsak via Knowledgebase, gå inn på «Get Support»-menyen og velg «Chat & Submit a Question». Her kan du selv velge om du vil starte en online Chat eller om du vil sende inn ditt spørsmål.

Kan alle kunder få support hos Rockwell Automation?

For å få support av Rockwell Automation, må du ha en aktiv supportavtale (TechConnect avtale eller supportavtale gjennom software-portalen) eller en Toolkit avtale. Disse avtalene tegner du gjennom Triple-S. Kontakt oss på salg@triple-s.no / tlf. 22 79 05 30, så hjelper vi deg med å få på plass en avtale som passer for deg.
I en overgangsperiode vil Rockwell Automation gi deg support selv om du ikke har nødvendig avtale på plass. Du vil da få beskjed om at du må tegne en avtale for å få support neste gang. Kontakt oss for å få avtalen på plass.

Hva er Authorization ID?

Authorization ID / Autorisajonsnr. / BPID er et nummer i Rockwell Automation sitt system som identifiserer ditt selskap, ala et kundenummer. Dette nummeret må du legge inn i din Knowledgebase profil, samt at det kan være greit at du har dette for hånden når du kontakter Rockwell Automation support. Kontakt oss i Triple-S hvis du ikke har ditt Authorization ID.

Hvor kan jeg finne lisensinformasjon og status for mine lisenser?

Alle nye lisenser håndteres nå gjennom Rockwell Automation sin software portal. Her kan du se dine lisenser og finne aktiveringsinformasjon.

Hvordan laster jeg ned lisens til min PC eller server?

denne siden får du god hjelp.

Hvor kan jeg laste ned programvare og sjekke kompabilitet?

Rockwell Automation har en egen side hvor du kan laste ned all programvare (Studio 5000, Factorytalk View SE...). Her kan du også sjekke kompabilitet for hver programvareversjon opp mot operativsystem osv.

Hvor kan jeg finne firmware, EDS filer, patcher osv.?

Download Center finner du link til nedlasting av firmware, EDS filer, patcher osv.