Til toppen

Endring av produktsupport for våre Rockwell Automation-kunder


Endring av support for Rockwell Automation


Kjære kunde,

I tre tiår har vi i Triple-S gitt produktsupport til alle våre Rockwell Automation-kunder. For å kunne tilby deg som kunde enda bedre og bredere produkt support, overlater vi nå denne oppgaven til Rockwell Automation fra og med 1.februar 2022.

Rockwell Automation har som strategi å tilby produktsupport direkte til alle kunder i alle land. De har bygget opp et skandinavisk support team og siste tilskudd til dette teamet er to norsktalende teknikere.

Triple-S vil fortsatt være din Rockwell Automation-partner i Norge. Vi hjelper deg med å designe løsninger, finne de riktige produktene og levere varene til deg. Vi vil også fortsette med å tilby kurs, workshops, prosjektassistanse, onsite support og andre tjenester knyttet til Rockwell Automation sine produkter og løsninger. Det er altså bare produkt supporten som endres.

Praktisk informasjon knyttet til endringen

Når skjer endringen?
Rockwell Automation overtar 1.linje support fra og med 1.februar 2022.

Hvordan kontakter jeg Rockwell Automation support?
Du har to valg:

  1. Ring +45 43 46 60 72 (her kommer det et norsk telefonnr. om kort tid)
  2. Registrer din support sak via Rockwell Automation Knowledgebase

Hvordan fungerer Rockwell Automation Knowledgebase? 

På Knowledgebase finner du svar på svært mange kjente problemstillinger, samt en rekke tips & triks. For å få fullt utnytte av Knowledgebase og å kunne kontakte Rockwell Automation, så må du opprette din egen konto. Legg inn all relevant informasjon i din profil, samt legg inn firma og Authorization ID under «Access» fanen. Har du ikke Authorization ID (også kalt BPID) eller har andre spørsmål rundt Knowledgebase, så kontakt oss i Triple-S, så hjelper vi deg.  

Hvordan registrerer jeg en supportsak via Knowledgebase?

For å registrere en supportsak via Knowledgebase, gå inn på «Get Support»-menyen og velg «Chat & Submit a Question». Her kan du selv velge om du vil starte en online Chat eller om du vil sende inn ditt spørsmål.

Kan alle kunder få support hos Rockwell Automation?
For å få support av Rockwell Automation, må du ha en aktiv supportavtale (TechConnect avtale eller supportavtale gjennom software-portalen) eller en Toolkit avtale. Disse avtalene tegner du gjennom Triple-S. Kontakt oss på salg@triple-s.no / tlf. 22 79 05 30, så hjelper vi deg med å få på plass en avtale som passer for deg.
I en overgangsperiode vil Rockwell Automation gi deg support selv om du ikke har nødvendig avtale på plass. Du vil da få beskjed om at du må tegne en avtale for å få support neste gang. Kontakt oss for å få avtalen på plass.

Hva er Authorization ID?

Authorization ID / Autorisajonsnr. / BPID er et nummer i Rockwell Automation sitt system som identifiserer ditt selskap, ala et kundenummer. Dette nummeret må du legge inn i din Knowledgebase profil, samt at det kan være greit at du har dette for hånden når du kontakter Rockwell Automation support. Kontakt oss i Triple-S hvis du ikke har ditt Authorization ID.

Kan jeg fortsatt kontakte Triple-S support?

JA, du kan fortsatt kontakte Triple-S support dersom du trenger kurs, workshops, prosjektassistanse, onsite support eller andre tjenester knyttet til Rockwell Automation sine produkter og løsninger. Du kan også kontakte oss dersom du har spørsmål eller problemer knyttet til våre andre leverandører.


Med vennlig hilsen
Triple-S AS
Eiliv Elvebakk
Administrerende direktør